Kamis, 19 November 2015

Pemulihan Kitchen - Oregano

Pemulihan Kitchen - Oregano

Oregano seolah-olah telah menjadi popular di Amerika Syarikat selepas Perang Dunia II apabila tentera yang pulang daripada ditempatkan di Itali mempunyai keinginan untuk pizza.

Oregano (Origanum vulgare) adalah ahli keluarga pudina dan telah digunakan selama berabad-abad untuk perkara-perkara seperti loya, sakit dan rawatan pencernaan.

Oregano mempunyai 2 komponen utama, thymol dan carvacol yang sifat-sifat penyembuhan. Thymol adalah decongestant dan digunakan dalam apa-apa over-the-kaunter ubat-ubatan seperti ubat batuk Vicks menthol dan Vicks Vaporub. Kedua-dua bersama-sama digunakan sebagai minyak yang seolah-olah mempunyai tindakan anti-kulat untuk penyakit kaki makan air dan untuk kulat kaki juga.

Teh yang dibuat dari 1 hingga 2 sudu teh Oregano kering dalam secawan air mendidih dan kaya selama 20 minit, boleh melegakan batuk dan membantu unknot otot dalam saluran penghadaman.

Ia adalah tindakan antispasmodic dalam oregano yang memudahkan loya, mabuk, vertigo dan membantu penghadaman. Mungkin itulah sebabnya ramai orang bersumpah bahawa pizza besar untuk anti mabuk. Ia tidak pizza, tetapi oregano dalam sos.

Oregano adalah lebih selamat untuk wanita hamil dalam dos masakan.

Batuk, selesema, selesema dan kesesakan dada dibantu oleh tindakan ekspektoran yang membersihkan saluran udara lendir. Apabila anda membuat teh, menyedut aroma untuk kuasa penjelasan hidung itu.

Sebagai pembunuh rasa sakit ia mempunyai tindakan penenang ringan yang membantu meringankan sakit osteoartritis. Anda juga boleh menggunakan minyak yang meringankan radang kandung lendir.

Untuk membuat minyak oregano, mengisi balang tukang batu ½ penuh herba dan isi dengan minyak zaitun. Goncang balang setiap hari untuk 2 hingga 4 minggu, semakin lama anda menunggu, semakin kuat minyak. Terikan herba dari minyak dan menggunakan.

Oregano juga skor yang baik untuk mulut berbau atau lebih dikenali sebagai nafas berbau.

Kemurungan juga boleh membantu dengan oregano. Tindakan tranquilizing ringan boleh melegakan tekanan dan kebimbangan yang boleh menyebabkan kemurungan.

Jadi lain kali anda sedang menikmati pizza, atau spageti anda juga akan penyembuhan badan anda. Oregano adalah lebih daripada perasa yang lazat.

Untuk maklumat lanjut mengenai ubat-ubat herba sila melawat saya di http://ezherbalhealing.com

Tidak ada komentar:

Posting Komentar