Kamis, 19 November 2015

Bagaimana Sikap Mempengaruhi Kesihatan Anda

Bagaimana Sikap Mempengaruhi Kesihatan Anda

Kiropraktik ialah sains yang berkaitan sistem saraf untuk kesihatan fungsi badan. Ia mengajar bahawa di dalam badan wujud sesuatu kepintaran semula jadi dengan "mekanisme hidup" mampu mengekalkan keadaan kesihatan yang baik, dengan syarat bahawa apa-apa yang mengganggu ia.

Matlamat Chiropractor ini adalah untuk membuat anda sihat dengan menjaga tulang belakang dan sistem saraf yang sihat. The Chiropractic penjagaan kesihatan pendekatan untuk kesejahteraan sentiasa berdasarkan "kesejahteraan" yang bertentangan dengan "gejala melegakan."

Sikap dan Kesihatan
Tulang belakang biasa adalah agak fleksibel, struktur yang kuat dan mencerminkan pergerakan dinamik tubuh manusia. Ia bukan sahaja menyokong badan dan semua organ, tetapi ia juga melindungi saraf tunjang dan saraf yang membawa mesej di antara otak dan seluruh badan anda. Setiap aktiviti, walaupun bernafas, menuntut pergerakan tulang belakang, tulang rusuk dan lampiran.

Tubuh manusia, seperti mesin, tertakluk untuk mengimbangi, irama, masa dan tindakan diselaraskan semua komponennya. Atas sebab ini, postur yang betul membolehkan badan berfungsi dengan lebih cekap, membolehkan pembangunan yang betul dan makhluk sihat. Badan anda mesti menyesuaikan diri dengan tekanan yang berterusan graviti serta banyak tekanan lain untuk mengekalkan kira-kira, dan postur yang lemah adalah hasil yang sama.

Negatif Mempengaruhi daripada Sikap lemah
Postur yang lemah boleh mempunyai kesan buruk ke atas kesihatan seseorang. Sebagai contoh, postur yang lemah kompromi pergerakan tulang rusuk dan tidak membenarkan paru-paru untuk berfungsi pada kecekapan maksimum. Ini akan mengurangkan oksigen yang diterima ke tisu dan penghapusan sisa karbon dioksida. Postur yang lemah juga menyekat organ-organ lain yang penting dalam badan, menghasilkan tekanan tambahan.

Jika postur yang lemah tidak diperbetulkan ia boleh menjejaskan kesihatan dan kesejahteraan individu. Postur yang lemah menyumbang kepada pernafasan cetek, rongga dada sempit, pencernaan rosak, penghapusan miskin dan fungsi pelbagai organ dalaman menurun.

Jika anda, atau anak anda, mengalami postur yang lemah, yang Chiropractor boleh membantu anda membetulkan masalah ini supaya anda boleh menjalani kehidupan yang lebih sihat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar